Reisvoorwaarden!  

AlgarveTotaal

Algemene reisvoorwaarden!

1. Reserveren

Je kunt een reis reserveren via ons e-mailadres mcstruik@gmail.com of via de website.Ook is het mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen. De telefoonnummers vind je op onze website. Wij stellen in overleg met jou een reisprogramma op aan de hand van je wensen en de door jou opgegeven aankomst- en vertrekdata.

2. Wijziging reisprogramma

Nadat de reisovereenkomst is gesloten en het reisprogramma door onvoorziene omstandigheden moet worden aangepast, zullen wij in overleg met jou tot een nieuw reisprogramma komen. 

3. Betaling

Garantieregeling STO Garant

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt AlgarveTotaal gebruik van STO Garant. U kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina (www.sto- garant.nl/deelnemers). Alle informatie over STO Garant vindt u op www.sto-garant.nl.

Bij elke pakketreis (dus niet bij losse vliegtickets, losse autohuur en losse tours zonder verblijf) van AlgarveTotaal is de garantie van STO Garant van toepassing. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant (www.sto-garant.nl/downloads).

Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op uw boeking, dan betaalt u de reissom niet aan AlgarveTotaal, maar aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt uw reissom tot na afloop van uw boeking. Wanneer diensten door financieel onvermogen van AlgarveTotaal niet (volledig en/of tijdig) worden verleend, dan voert STO Garant de garantie uit. In de garantieregeling leest u hoe u daar in dat geval aanspraak op maakt.

4. Documenten en inentingen

Jij bent zelf verantwoordelijk voor het in het bezit zijn van de benodigde reisdocumenten, zoals een geldig paspoort.Jij bent zelf verantwoordelijk voor het nagaan en regelen van eventuele inentingen voor de gekozen reisbestemming.Indien je de reis niet (geheel) kan maken wegens het ontbreken van de hierboven genoemde zaken, zijn de daardoor ontstane gevolgen geheel voor jouw eigen risico en rekening.

5. Annulering

Wij hanteren de volgende annuleringsvoorwaarden.Indien jij een annuleringsverzekering hebt en een geldige reden hebt om de reis te annuleren dan krijg je de gemaakte kosten terug van jouw verzekering.

Bij annulering is iedere reiziger de volgende bedragen verschuldigd aan AlgarveTotaal:

  • Tot 42 dagen voor vertrek: 25% van de reissom (de aanbetaling)

  • Van 42 tot 28 dagen voor vertrek: 60% van de reissom;

  • Bij annulering vanaf de 28e dag (inclusief) tot de 10e dag voor vertrek: 80% van de reissom;

  • Bij annulering vanaf de 10e dag (inclusief) tot de dag van vertrek of later: de volledige reissom.

  • Annulering vlucht: Voor het annuleren van vliegtickets gelden aparte bepalingen. Vraag hier naar.

Je dient de annulering zo spoedig mogelijk door te geven per email. Als annuleringsdatum geldt de dag waarop je de mail naar AlgarveTotaal hebt verzonden.

6. Klachten en complimenten

Vanzelfsprekend proberen wij jouw reis zo goed mogelijk voor te bereiden en uit te voeren. Ondanks dat kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Vertel het ons direct dan kunnen wij samen tot een oplossing komen.